Contents utbud

Jaqcueline “Jackie” Kothbauer

Jackie Kothbauer är föreläsare inom social media och varumärkesuppbyggnad. Hon är en av de få som varit med ända från början. År 1995 (!) var hon med och startade Sveriges första internetportal “Torget” och medverkade till införandet av e-handel inom offentlig sektor. Tillsammans med finansvärldens svar på Ingvar Kamprad, Bengt Stillström på AB Traction, arbetade hon som riskkapitalist, innan drömmen om att arbeta i mediebranschens tog över.

Hon startade år 2007 en av Sveriges första bloggportaler, Marianova och släppte år 2010 boken Mediababe – 9 steg till framgång med hjälp av media ”. I september 2013 kom hennes andra bok Nätsmart. Som titeln avslöjar så handlar det om att vara just nätsmart och att fokusera på de 10% som ger 90% av effekten. Samtliga av Jackie föreläsningar genomsyras av detta tänk.

Jackie är civilekonom med inriktning marknadsföring och massmedieekonomi. Men hon har även läst filosofi, finansiell ekonomi och samhälls- och vetenskapsjournalistik. Hon har ett stort intresse när det gäller träning och hälsa vilket också är ett ämne som hon hanterar från scenen.

Med sin breda kunskap passar hon in som föreläsare och moderator hos de flesta målgrupper: företagare, kommuner, skolelever, politiker med flera.

Vill du ha den hetaste föreläsaren inom social media och varumärkesuppbyggnad? Jackie är energiknippet som inte ger upp i första taget och som brinner för att frigöra varje människas förmåga.”

Rubriker

  • Du, Linkedin och din profil – Så får du dem att lira. Skapa Linkedinsidor som lockar publik, bygger varumärke och säljer budskap.
  • Kunden som mediekanal – En framtidsspaning om hur konsumenter hittar och väljer produkter, uttrycker åsikter, gillar varumärken och använder appar, social och mobil media. Vad får dem att sprida budskap, bli engagerade och driva frågor?
  • Ledarskap och Produktivitet – om intern kommunikation för chefer. Lyckas som chef och lär dig leda i en digital arbetsmiljö. Idag är dina medarbetare en mediekanal internt och externt. Har företaget fått någon sändningstid?
  • Framtidskommunikation för kommuner – Hur kan man bygga ett kommunvarumärke som doftar framtid och förbättra upplevelsen av kommunal service? Skapa platsmarknadsföring med social och mobil media. Hitta och odla bloggare bland kommuninvånare.
  • Hur du bygger upp ditt och företagets varumärke med social media – sju steg som gör dig enkel att hitta, utvärdera och välja för potentiella kunder.
  • Business blogging – allt du behöver kunna för att bli en framgångsrik bloggare. Från val av verktyg, innehållsstrategi, bildpolicy, koppling till e-handel, gästbloggare till hantering av näthatare och reklampolicy.
  • Fånga drömjobbet – en guide för att lyckas på arbetsmarknad. För att få chansen till ett jobb som matchar dina förhoppningar behöver du en nätprofil. Den marknadsför din kompetens i social media och gör dig enkel att hitta för rekryterare på jakt. Lägg till att bygga sitt kontaktnät på ett medvetet sätt och din karriär kan få en flygande start/ är redo att kickstartas.
Print Friendly, PDF & Email