Contents utbud

Charlotta Oom

Passion, hållbarhet och affärsmöjligheter

På ett inspirerande och engagerat sätt talar Charlotta om hur företag kan arbeta med hållbarhet på ett genomtänkt och framgångsrikt sätt, kopplat till sin affär. Hon talar också om att få den interna och externa kommunikationen att klicka.

Charlotta Oom föreläser om betydelsen av hållbarhetsfrågor hos företag. Hennes inspirerande föreläsningar och work-shops hämtar exempel från olika företag och branscher, i Sverige och internationellt, om hur man på ett framgångsrikt sätt kan stärka sitt varumärke kopplat till hållbarhet. Hur identifierar man risker och skapar nya affärsmöjligheter med fokus på sina ansvarsfrågor? Är man beredd om Janne Josefsson ringer på dörren? – Charlotta har svaren.

Exempel på innehåll i Charlottas föreläsning
• Vad är hållbarhet?
• Varför ska man arbeta med hållbarhet (varför inte)?
• Vad innebär hållbarhet i just vår bransch? Risker och möjligheter?
• Hur får vi hållbarhetsfrågan att skapa värde i vårt företag?
• Hur involverar vi kunder och övriga intressenter?
• Hur kan man kommunicera sitt hållbarhetsarbete? Risker och möjligheter?

Hennes bästa stunder i arbetslivet är att få den interna och externa kommunikationen i ett bolag att “klicka”. Att arbeta med att koppla samman företags hållbarhetsfrågor med deras varumärke är den roligaste uppgift Charlotta kan tänka sig.

Charlotta arbetar som rådgivare i hållbarhetsfrågor. Uppdragsgivarna är företag som vill arbeta med hållbarhet på ett nytänkande och strategiskt sätt som skapar affärer. Bland uppdragsgivarna finns Almi, Clas Ohlson, Euroflorist, Castellum, Eton och Göteborgs-Posten.

Charlotta är civilekonom och har tidigare arbetat som marknadschef, affärsutvecklare, CSR-ansvarig och säljare på bland annat TV4, Svenska Mässan, Collector och NK. Hon är styrelsemedlem i BRIS.

Print Friendly, PDF & Email