fileboomporn.com

Contents utbud

Malin Ström

Letar du efter en engagerande talare som kan ge såväl nybörjaren som den vana användaren av sociala medier en riktig tankeställare? Då har du kommit rätt!

Sedan 2010 arbetar Malin Ström professionellt som föreläsare och har sedan dess genomfört ett 70-tal föreläsningar för såväl stor som liten publik. Varje talaruppdrag skräddarsys efter kundens behov och förutsättningar och kryddas med aktuella case baserat på händelser och aktörer i kundens omvärld. Innehåll ur föreläsningarna nedan.

Sociala medier – Hot eller möjlighet?

Sociala medier handlar inte om teknik, utan är ett nytt sätt att skapa relationer på – med hjälp av teknik! Alla har nu möjlighet att driva sin egen mediekanal där monologer till grupper har ersatts med dialoger med individer.

Idag står fortfarande många verksamheter utanför den nya medievärlden där budskapen sprids i realtid mellan medarbetare, kunder, konkurrenter och intressenter. Det traditionella medielandskapet är förändrat för alltid varför företagen behöver anpassa sig till de nya förutsättningarna… men vad är sociala medier egentligen, hur ska man tänka och vilka för- och nackdelar finns?

Föreläsningen Sociala medier – Hot eller möjlighet? syftar till att skapa förståelse för hur de nya mediekanalerna påverkar våra företag och dess omvärld och lyfter de frågor som varje företag behöver ta ställning till innan det ger sig ut i de sociala mediekanalerna.

Affärsstrategier i sociala medier – Mycket mer än Internet

Företagets affärsstrategier påverkas av sociala medier och är idag en kritisk framgångsfaktor oavsett om företaget har en officiell närvaro eller inte. Med lättförståeliga exempel baserat på verkliga fall tydliggör Malin Ström den sociala mediekanalens konsekvenser på våra företag, på våra yrkesroller och på oss som privatpersoner och lyfter strategiskt viktiga frågor som varje företag behöver ta ställning till.

Malin Ström lotsar oss förbi alla ”likes, clicks, smiles och nicks” och visar på hur ett annorlunda ”tänk” kring sociala medier kan stärka verksamhetens HR-, försäljnings- och marknadsstrategier… och inte minst hur företaget förvandlar närvaron till ekonomiskt mätbara siffror.

UR INNEHÅLLET

  • Så effektiviserar du din rekryteringsprocess med hjälp av sociala medier
  • Social Selling – Få ingångar, referenser och stärk relationen till dina drömkunder
  • Hur du skapar engagemang i den sociala mediekanalen
  • Personlig social mediastrategi

Affärsstrategier i sociala medier – Mycket mer än Internet vänder sig främst till dig som arbetar inom HR, försäljning, marknad, kommunikation samt VD och som vill öka din kunskap om de nya affärsmöjligheterna som sociala medier ger upphov till.

Föreläsningarnas längd är från 30 min till en heldag och varvas gärna med praktiska övningar om utrymme finns.