Contents utbud

Johan Ronnestam

Reklamare och varumärkesproffs

Johan Ronnestam är entreprenören och det f.d. snowboardproffset som levererar kreativa koncept till några av världens mest kända varumärken. Han är ett tungt namn inom digital kommunikation.

Johan Ronnestam, ett tongivande namn inom digital kommunikation och modern reklam, har många strängar på sin lyra. Han började sin bana som snowboardåkare, blev proffs och är en av de få i världen som lyckats göra den legendariska 1440°-spinnen. När den digitala världen stod inför en revolution hoppade Johan Ronnestam på tåget och blev ganska snart en kreativ entreprenör med fingertoppskänsla för trender.

Efter att jobbat på flera stora och välkända reklambyråer startade Johan Ronnestam Foreign, en idéspruta med fokus på morgondagens kommunikation. Foreign blev ett fenomen som lyckades vinna några av världens mest prestigefulla priser inom kommunikation och reklam. Idag är Johan Ronnestam konsult och jobbar med att stärka såväl svenska som multinationella varumärken. IKEA, Adidas, Nike, H&M och Kanal 5 är några av de varumärken han arbetat med under åren.

Johan Ronnestams blogg är klassad som en av Sveriges främsta bloggar inom digital kommunikation, teknik och trender. Med vana, insikt, kreativ blick och handlingskraft, visioner och en trendspanares känsla för morgondagen, föreläser Johan Ronnestam om entreprenörskap, innovation, kreativ och modern kommunikation, digital kommunikation, sociala medier, trender o.s.v.