Contents utbud

Björn Strid

Bjorn-Strid-2

Gillar du försäljning? Då gillar Björn dig!

Björns meriter som säljare,

DHL: Björn blev Sales Development Manager och var med om att öka DHL Global Mails omsättning i Norden med mer än 500 %, från 85 milj. Till 430 milj. 2007-09.

Swiss Post: Björn byggde på tre år upp en portfölj på 33 miljoner, dvs. 400 % mer än snittsäljaren i branschen, och med 20-50 % högre marginal.

TNT: Björn drog in 150st nya kunder 2000-02, nådde 22 miljoner i omsättning med hela 38 % i första marginal – bäst av samtliga 100 internationella postsäljare i Europa.

Hemglass: Björn Strid blev bäst i Sverige och slog alla försäljningsrekord som fanns 1994-00.

Med dessa 55 000 timmar i egen erfarenhet inom försäljning på samtliga nivåer, har Björn Strid mycket goda möjligheter att hjälpa Strid & Co:s kunder med sina utmaningar. När vi måste tillföra ytterligare kompetens tar vi hjälp av vårt nätverk som besitter spetskompetens för att hjälpa dig. Det viktigaste av allt är att du blir nöjd, och får hjälp med det du behöver.

Rätt utfört är säljaryrket ett spännande och människonära yrke. Varje dag blir du lite bättre på att förstå andra, och på så sätt utvecklas du själv. Björn kommer gärna och håller en föreläsning om försäljning på just ditt företag.

Exempel på föreläsningar

Bald fat and lazy!

Björn Strid berättar om hur säljare ska hantera sitt livspussel för att mäkta med att leverera långsiktigt. Björn pratar om att skapa drivkraft och om vad som ger motivation.

Föreläsningen handlar främst om den attityd säljare har till sin egen roll och till sina säljansträngningar. Björn Strid lär oss att om hemmet och jobbet skapar positiv energi är det lättare att prestera som försäljare. Föredraget är lika mycket lärdom om hur aktiv handling skapar ökad försäljning som visdomsord kring hur säljchefer ska hantera sin personal. Balans i livet för försäljare.

I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Hur en säljare som inte förstår sin roll beter sig.
  • Kunskaper om och regler kring attityd till försäljning.
  • Hur säljare skapar balans i livet.
  • En duktig säljare skapar energi både på jobbet och i hemmet.
  • Insikter om hur vi kan arbeta med säljcoachning.

Butikssäljaren

Björn Strid gör skillnad som försäljare och berättar om hur det är att göra 140 000 direktavslut själv. En av Sveriges genom tiderna främsta försäljare ger sina bästa råd för dig som är butikssäljare.

Detta är en föreläsning om att markant höja resultatet trots att företagets säljplattform och marknadskommunikation är svår att påverka. När säljaren tror att det är svårt att höja försäljningen berättar Björn Strid om hur det är att spränga alla säljrekord Hemglass haft.

I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • En säljare ska leverera varje dag och ska göra så gott säljaren kan.
  • Säljknep som spränger gamla säljrekord.
  • Kunskaper kring hur man får kunden att känna sig sedd.
  • Varför butikssäljaren ska låta kunden fatta köpbesluten.
  • Retorik som ökar försäljningen.

Fältsäljaren

Sveriges kanske bästa säljare Björn Strid berättar för oss hur vi blir bättre fältsäljare. Björn Strid är klarsynt och tydlig när han berättar att en fältsäljare gör inga affärer inne på kontoret utan ska vara ute på fältet. Vi får höra om att en bra säljare gör fyra besök innan lunch och befinner sig på säljmöte ute hos kund kl. 07.00.

Björn Strid berättar vad som krävs för att bli en riktigt framgångsrik fältsäljare. Föreläsningen passar alla säljare och är lämplig som kick-off. Om du inte känner att fältsäljare är världens bästa jobb så är detta en föreläsning för dig.

I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Hur ska en fältsäljare agera för att bli framgångsrik.
  • En bra säljare skaffar den kunskap som behövs för att förstå kundens situation.
  • En bra säljare har svar på alla frågor och är extremt förberedd.
  • En bra fältsäljare träffar kunderna innan kunden har behovet.
  • En fältsäljare ska göra 10-30 besök per vecka.

KAM – Key Account Manager

Hur arbetar de största bolagen med sina Key Account Managers? Björn Strid berättar om hur dessa bolag verkar för att nå sina mål och passar på att utbilda oss på olika begrepp som Internal stakeholders.

Detta är berättelsen om när 3 KAM ökade omsättningen med 500 procent på tre år. Björn Strid delar med sig av erfarenheter om att sätta upp extrema säljmål och om de strategier som krävs för att lyckas.

I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Strategier för att kraftigt öka KAM-försäljningen.
  • Om du ska kraftigt öka försäljningen måste du ändra beteende.
  • Vikten av att ständigt finnas nära kundens medvetande.
  • KAM är en kommunikationsplattform mellan kund och säljarens arbetsgivare.
  • Skillnaden på vad en KAM ska göra och vad en vanlig säljare ska göra.

Strid tar fighten
Björn Strid berättar om vikten av att vi i Sverige fostrar fram bra säljare. Björn anser att de villkor dagens ungdomar ofta möter i sina första säljjobb gör att unga människor får dåliga erfarenheter av försäljning.

Detta är en föreläsning om försäljningens karriärvägar och konsekvenserna av att Sverige är fyllt av dåliga försäljare. När arbetsgivare inte vårdar sin försäljning eller sina ungdomssäljare drabbas vi alla på sikt.

I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Dåliga arbetsgivare hindrar att bra säljare utvecklas.
  • Varför svenska företag har svårt att finna bra säljare.
  • Hur seriösa företag kan sätta stopp för oseriösa säljföretag.
  • Vikten av att värna om unga säljare så att de kommer in i yrkeslivet.
  • Svenska exportföretags framtid är hotas av oseriösa arbetsgivare vid instegsjobb.

Tjejen som var för snygg

Säljcoachen Björn Strid berättar om fastighetsmäklaren som var för snygg för att kunna klara av att sälja. Fastighetsmäklaren gjorde allt rätt men fick inte igenom affärerna.

Björn Strid utvecklar storyn och lär oss hur man via säljcoachning kan övervinna säljmotgångar genom att tänka på vem man lägger uppmärksamheten på i en säljsituation. Föreläsningen är lämplig för alla säljare, alla säljchefer och alla människor som bemöter människor.

I FÖRELÄSNINGEN LÄR DU DIG

  • Förtroende är det viktigaste av allt för en säljare.
  • En säljare måste visa sitt engagemang.
  • Ibland måste en säljare medvetet lägga fokus på en annan person.
  • Skillnaden mellan att få in en affär och tappa en affär kan vara hårfin.
  • Insikter om hur vi kan arbeta med säljcoachning.